معمارشیتکت
**به نام یگانه معمار هستی** خدا در مکان های دور از انتظار به دست افرادی دور از انتظار و در مواقعی تصور ناپذیر معجزات خود را به انجام می رساند. برای آن مهربانِ توانا ، غیرممکن وجود ندارد ... همیشه ، همیشه و همیشه امیدی هست ...

قصر الحمرا -Alhambra Palace- یا قصر سرخ، قصری باستانی است که محل اقامت خلفای مسلمان شهر گرانادای اسپانیا بوده است. گرانادا در جنوب اسپانیا واقع شده است. الحمرا در سال 1984 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

قصر الحمرا بالای تپه ای در جنوب شرقی گرانادا (غرناطه) ساخته شده است و یکی از شاهکارها معماری مسلمانان به شمار می رود.

اطلاعات گردشگری

قصر الحمرا یکی از جاذبه های اصلی گردشگری شهر غرناطه (گرانادا)ی اسپانیاست. افرادی که به این شهر سفر می کنند، حیف است از این قصر زیبا دیدن نکنند.

الحمرا، یکی از شاهکارای معماری است که به سبک اسلام طراحی و ساخته شده است.  سالانه افراد بسیار از سراسر دنیا برای بازدید از این قصر به اسپانیا سفر می کنند. در این قصر راهنماهای بسیاری به منظور راهنمایی مسافرین مستقر هستند و جاهای مختلف آن را به گردشگران نشان می دهند.

برای ورود به این قصر اد بلیط تهیه کنید. بازدید از آن نیز در روزها و ساعت های خاصی ممکن است. بلیط های بازدید به سه دسته، بازدید در روز، بازدید باغ و بازدید در شب تقسیم می شود. گردشگران بر اساس نوع بلیطی که دارند می توانند در ساعت های تعیین شده برای دیدن قصر به آنجا بروند. قیمت این بلیط ها نیز با هم فرق دارد.

درباره قصر الحمرا

قصر الحمرا به زبان عربی به معنای «قصر سرخ» است. این قصر بسیار زیبا یکی از شاهکارهای منحصربه فرد معماری مسلمانان است. این قصر مساحت زیادی دارد و در مرز جنوبی کشور اسپانیا و در جنوب غرناطه واقع شده است. اطراف این قصر دیوارهای مستحکم و بیش از 10 برج دفاعی کشیده شده اند. در مورد نام این قصر صحبت های فراوانی وجود دارد. برخی معتقدند چون دیوارهای بیرونی قصر با آجرهای قرمز ساخته شده است به آن قصر الحمرا می گویند.

البته باید بدانید این قصر در دوران حکومت الحمرا در خلال سال های 1248 تا 1354 میلادی ساخته شده است. معماری این بنا به سبک اسلام و مسیحی ساخته شده است. در واقع تلفیق دو مذهب است. این قصر بعد از ساخت به دست فراموشی سپرده شد. البته در قرن 19 میلادی دوباره در کاوش های باستان شناسی اروپایی ها کشف شد.
قصر الحمرا در حال حاضر جزو میراث فرهنگی یونسکو است.

تاریخچه

تاریخ ساخت قصر الحمرا به قرن 14 میلادی بر می گردد. قصر الحمرا یکی از بناهای معماری اسلامی است. این قصر به دستور پادشاه مسلمانان یا پادشاه موریش (Moorish) ساخته شده است. این قصر در انتهای حکومت مسلمانان در اسپانیا ساخته شده است. معماری قصر الحمرا به دست یوسف و محمد پنجم تکمیل شده است.

معماری آن به خوبی، هنر معماری تلفیقی اسلام، مسیحیت و یهودیت را به تصویر می کشد و طراحی منحصر به فردی دارد.

شاید جالب باشد بدانید دیوارهای این قصر سفید رنگ بوده اند، اما اکنون قرمز شده اند. شاید دلیل آن نیز قرار داشتن در معرض تابش نور خورشید باشد. معماری داخلی قصر نیز زیباست و سقف گنبدی آن نمای بسیار زیبایی به آن بخشیده است. نقاشی ها و طرح های روی دیوارها نیز بسیار جالب و خیره کننده هستند.

نوع ساخت، طراحی، معماری و تزئینات این قصر به گونه ای است که می توان با تماشای آنها، علاقه سازنده ها و طراحان آن را به کار خود به خوبی احساس کرد. این قصر از پادشاهی به پادشاه دیگر رسیده است و هر کدام تغییرات مورد علاقه خود را در آن اعمال کرده اند تا اینکه به شکل امروزی خود درآمده است.

در طول تاریخ و در جنگ های مختلف، ساختار قصر الحمرا بارها مورد تخریب قرار گرفته و خراب شده است اما دوباره بازسازی شده است.

نام محلی

مردم محلی، قصر الحمرا را فقط الحمرا می نامند و با آن نام این بنا را خطا می کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاريخ : چهار شنبه 13 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

**به نام یگانه معمار هستی** چیزی برای گفتن ندارم همه ی حرفای من توی این متنا و پستا خلاصه شده امیدوارم خوشتون بیاد واز مطالب وب نهایت استفاده رو ببرید ******** یاد من باشد ... یاد من باشد که فــردا دم صبح به نسیم از سر مهــر سلامی بدهم و به انگشــت نخی خواهم بست که فراموش نگردد فــــــردا با همه تلخی و نـــاکامی ها زنـــدگی شیرین است! و به شکرانه دیدار نسیم هر صبح زنــدگی باید کرد ...
موضوعات
مطالب اخير
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس memar-kocholooo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.